دعوت به نماز

نماز معنادهنده و جهت دهنده به زندگی آدمی است.

دعوت به نماز

نماز معنادهنده و جهت دهنده به زندگی آدمی است.

مشخصات بلاگ
دعوت به نماز

نمازهایت را عاشقانه بخوان؛ حتی اگر خسته‌ای یا حوصله نداری، قبلش فکر کن چرا داری نماز میخوانی و با چه کسی قرار ملاقات داری...
آن وقت کم کم لذت میبری از کلماتی که در تمام عمر داری تکرارشان میکنی...
تکرار هیچ چیز جز نماز در این دنیا قشنگ نیست...

"شهید مصطفی چمران"

بایگانی
نویسندگان

چرا باید نماز را عربی بخوانیم؟

جمعه, ۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۵۶ ب.ظ


چرا باید نماز را عربی بخوانیم؟


به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماز یکی از مهمترین ارکان دین مبین اسلام و همچنین جزو فرائض واجبی است که از سوی خداوند متعال به بندگانش دستور رسیده است. خواندن نماز همیشه با آداب و اعمالی همراه است که چگونگی برپا داشتن، آن را به همگان بیان کرده و باعث وحدت بین جوامع مختلف شده است.

توجه به جزئیات خواندن نماز و چگونگی آن از جمله دغدغه و مسائلی است که احکام بسیاری، درباره آن گفته شده، که یکی از مهترین آنان چرایی خواندن نماز به زبان عربی است. با طرح این سوال که چرا هر کشور و یا فرهنگ بنا به زبان و آداب خود نباید نماز را بخوانند؟ نمازخواندن صحیح چگونه است؟

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی سخنران و کارشناس امور دینی و مذهبی در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: خواندن نماز به زبان عربی و یا یک زبان واحد، نشانه وحدت بین آحاد مسلمان است، چراکه اگر هر کشور و یا ملتی نماز را به زبان خود بخوانند، تفرقه میان آن‌ها شکل می‌گیرد. به همین منظور یک زبان موافق شعاری جهانی برای وحدت بین مسلمانان است.

وی درادامه یکی از دلایل خواندن نماز را به زبان عربی ترجمه لغات دانست و بیان کرد: از جمله دلایل مهم خواندن نماز به زبان عربی، ترجمه لغات است، چرا که اگر ما بخواهیم «بِسم الله الرحمن الرحیم» را هم ترجمه کنیم، بار معنایی بسیاری در همین «بِ» اول و تاثیر و اهمیت بالایی دارد.

این سخنران و کارشناس مذهبی افزود: آیات و سوره‌هایی که در خواندن نماز بیان می‌شود، هر کدام دارای مفاهیم عمیقی است، که قابل ترجمه نیست و باید با همان لفظ خوانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی اظهار کرد: باید خدا را آن طوری که پیامبر پرستیده و به همان نحو که مولایمان امیرالمونین (ع) نمازگذاشته است، بپرستیم و عبادت کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات  (۱)

عربی بسی زبان زیبایی است :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی